Vanliga frågor
Nyfiken
För dig som vill veta mer...
Administratör
Vad innebär det att vara administratör?
Varje säljande grupp behöver ha en administratör som är minst 18 år.
Administratören startar upp försäljningen och har den löpande kontakten med oss.
Det är också administratören som ansvarar för gruppens gemensamma slutorder, leverans och fakturor.
Administratören startar upp försäljningen och har den löpande kontakten med oss.
Det är också administratören som ansvarar för gruppens gemensamma slutorder, leverans och fakturor.
Allergiinformation/Innehållsförteckning/Näringsvärde
Finns det någon allergiinformation?
Allergiinformation för varje enskild produkt hittar ni på vår hemsida under produkter klicka på INFO knappen. Allerignformation finns specifikt under varje burk.
Starta försäljning
Hur startar vi en försäljning?
Det enklaste sättet att starta en försäljning är genom att fylla i designformuläret.
Efter att ni fyllt i designformuläret återkommer vi med 2 designförslag kostnadsfritt i JPG format för godkännande.
Efter att ni fyllt i designformuläret återkommer vi med 2 designförslag kostnadsfritt i JPG format för godkännande.
Kostar designförslaget?
Nej, desigförslaget kostar inget.
Vad händer efter vi godkänt designen?
När ni godkänt designerna bestämmer ni vilken av säljmetod ni önskar.
• EXPRESS
• TRADITIONELL
Ni blir Administratör och vår kontaktperson för er grupp.
• EXPRESS
• TRADITIONELL
Ni blir Administratör och vår kontaktperson för er grupp.
Vilken säljmetod ska vi välja mellan EXPRESS eller TRADITIONELL?
Express
Är för dom som önskar beställa direkt minimiorder från 100st leverans snarast, passar dom som vill ha produkten med sig fysiskt och ge produkten direkt.
Rekommenderad säljperiod direkt när ni beställt produkten.
Traditionell
Vi startar er egna webbshop så kan ni dela länk till familj, släkt, vänner, arbetskamrater och självklart alla er fans.
Ni kan även dela webbshopen via sociala medier alternativt att ni visar potentiella köparen era produkter direkt i mobilen och tar beställningen.på så sätt kan dom se vilka produkter ni erbjuder och lägga order.
Passar dom som önskar sälja produkterna via mobilen, surfplattor, sociala medier.
Rekommenderar säljperiod cirka 3-4 veckor.
Är för dom som önskar beställa direkt minimiorder från 100st leverans snarast, passar dom som vill ha produkten med sig fysiskt och ge produkten direkt.
Rekommenderad säljperiod direkt när ni beställt produkten.
Traditionell
Vi startar er egna webbshop så kan ni dela länk till familj, släkt, vänner, arbetskamrater och självklart alla er fans.
Ni kan även dela webbshopen via sociala medier alternativt att ni visar potentiella köparen era produkter direkt i mobilen och tar beställningen.på så sätt kan dom se vilka produkter ni erbjuder och lägga order.
Passar dom som önskar sälja produkterna via mobilen, surfplattor, sociala medier.
Rekommenderar säljperiod cirka 3-4 veckor.
Hur startar man igång webbshopen?
När ni bestämt er för att använda säljmetoden TRADITIONELL så hjälper vi er att starta igång webbshopen. Vi skickar ett mail med inloggningsuppgifter och länk till er webbshop.
Hur bjuder jag in övriga deltagare?
Ni kan endast bjuda in deltagare till TRADITIONELL (webbshopen). Ni hittar ”Bjud in deltagare” i menyraden när ni är inloggad.
Måste vi sälja för en viss summa?
Nej ni har inga försäljningskrav.
Fraktkostnader är inkluderat vid order över 100st burkar.
Fraktkostnader är inkluderat vid order över 100st burkar.
Får man sälja produkterna som privatperson?
Ne, endast ideel förening, scoutkår eller skolaklasser.
Kan man sälja till företag?
Ja det går bra, kvitto kan skrivas ut (HÄR)
Dela designförslag med övriga deltagare?
Hur delar jag designförslag med övriga deltagare?
Vi skickar designförslagen i formatet JPG som går utmärkt att se i mobilen, paddan eller datorn. Ni kan antingen dela det genom att kopiera bilden och skicka via MMS från mobilen eller
så vidarebefodrar ni enkelt från mailen.
så vidarebefodrar ni enkelt från mailen.